Loading...
Moxba2018-09-12T10:31:03+00:00

Project Description

Over dit recept

Aan de hand van visie en missie hebben we samen een aantal ingrediënten vastgesteld. Op basis van deze ingrediënten gaan we de aan de slag met het Moxba B.V. en Metrex B.V. merk. Alle uitingen, online én offline moeten de ingrediënten uitstralen in beeld, woorden en interactie.

ingrediënten

  • Ervaring
  • Betrouwbaar
  • Flexibel
  • Innovatief
  • Oplossings gericht

Opdrachtgever

Moxba B.V.

Categorie

Huisstijl, Webdesign en logo

Skills

Ontwerp , huisstijl & branding

Bekijk de site

“Sinds jaar en dag verzorgen deze 2 gasten vrijwel al onze uitingen op het gebied van brochures, leaflets, visitekaartjes e.d. naar volle tevredenheid. Deze jonge honden werken snel, zijn altijd bereikbaar en vooral hun nooit afnemende enthousiasme werkt aanstekelijk. Recent hebben ze ook onze volledige huisstijl aangepakt, en het vooral het van tevoren afgesproken project met tussentijdse meetings zorgt ervoor dat dit snel, efficiënt en tot een bijzonder fraai resultaat heeft geleid!”

RICHARD EVERS, Moxba Metrex B.V.

Het logo

Het Moxba B.V. en Metrex B.V. logo is erg simpel. De kracht zit hem in de eenvoud. Het beeldmerk is een mix tussen typografie en visualiteit. Het vertelt op een slimme iconische manier het verhaal van Moxba B.V. en Metrex B.V.

Een nieuw symbool dat het DNA van het historische embleem behoudt en tegelijkertijd een duidelijker, functioneler en iconisch ontwerp is.

Het idee

Het logo is onderverdeeld in 2 verschillende componenten. De Initialen “MM” zijn door het toevoegen van de scheidingslijn zichtbaar gemaakt en staan voor Moxba & Metrex. Hierdoor ontstaat een “ontzichtbare” scheidingslijn.

De subtiel geplaatste puntjes aan buitenzijde van het beeldmerk wekken de indruk dat de lijn doorloopt, deze lijn staat voor de internationale handel en flexibiliteit, alsmede symbool voor het full loop systeem.

Een nieuw handelsmerk dat de naam Moxba B.V. en Metrex B.V. op een meer leesbare en impactvolle manier weergeeft.

 

Moxba Blues

Kleurgebruik en codes

Het beeldmerk is voorzien van een kleurverloop. Dit kleurverloop staat voor het verwerkingsproces van afval tot eindproduct.

Emoties en eigenschappen die geassocieerd worden met de kleur blauw zijn: vertrouwen, duidelijke communicatie, betrouwbaarheid en ervaring. Deze eigenschappen sluiten aan bij de propositie van Moxba B.V. en Metrex B.V.

Logo versies + slogan

Bij het ontwerpen van het nieuwe logo is rekening gehouden met afwijkende formaten. Het Moxba B.V. en Metrex B.V. logo is op deze manier multi inzetbaar. Er is gekozen om de tekst rechts naast het beeldmerk te plaatsen om zo een rechthoek te creëren.

Ook is de nieuwe slogan onderdeel van het logo. “Your catalyst in recycling” vat op passende wijze de werkzaamheden van Moxba B.V. en Metrex B.V. samen. En dient als extra instrument voor de communicatie bij zowel online als offline kanalen.

Typografie

Mark Pro

De typografie die we hanteren voor het Moxba B.V. en Metrex B.V. merk moet een menselijke, verfijnde, slimme en toegankelijke uitstraling hebben. De Mark Pro sluit naadloos aan op de propositie van Moxba B.V. en Metrex B.V. In alle uitingen werken we uitsluitend met dit lettertype.

Het main typeface voor Moxba B.V. en Metrex B.V. is Mark Pro. We gebruiken deze letter voor alle headings, broodteksten, inleidingen, call-to-actions etc. Het lettertype heeft een zakelijk karakter met een enigszins vriendelijke uitstraling. De Mark Pro heeft een tijdloos karakter en werkt lekker op alle gewichten. Ook is het font duidelijk leesbaar en verveelt het niet snel.

Mockups & Sfeer

De sfeer impressies die we hanteren voor het Moxba B.V. en Metrex B.V. merk moeten herkenbaar zijn en aansluiten op de huisstijl van Moxba B.V. en Metrex B.V. De beelden spreken vanuit gevoel en de verschillende mockups visualiseren de huisstijl. Hierbij staan continuïteit en herkenbaarheid centraal.

Benieuwd naar jouw unieke recept?

BAKKIE DOEN?!