Project Description

Over dit recept

Wat weinig mensen weten is dat Unique Mode is ontstaan in de 19e eeuw, 1890 om precies te zijn, met de haringkar van opoe. Zijn handel groeide een generatie later uit in een kruidenierswaren zaak en weer een generatie later in de eerste modezaak met daarbij een jeanskelder. Aan ons is het vertrouwen gegeven om de website grondig aan te pakken en alle uitingen naar 2018 te brengen!

ingrediënten

  • Jungle
  • Interactief
  • Informeren
  • Inspireren
  • Verleiden

Opdrachtgever

Unique Mode

Categorie

Webdesign

Skills

Ontwerp & webdesign

Bekijk de site

De Brainstorm

Doelgroepen

Unique Mode is door de jaren heen gegroeid tot 5 verschillende filialen, verdeeld over Nijverdal en Rijssen. Deze zijn dan weer onderverdeeld in Unique Jeans (Heren) en de Unique Collection (Dames).

Onlangs hebben ze een gloednieuw filiaal in Nijverdal speciaal voor jonge mannen geopend. Aan ons de uitdaging om een website te bouwen met deze verschillende doelgroepen in ons achterhoofd.

Wireframe

Het hoofddoel van de nieuwe website is informeren en inspireren. Het moet een digitale etalage worden die goed overeenkomt met de wensen van de verschillde doelgroepen.

Om het design tot een kloppend geheel te maken hebben we een duidelijk wireframe ontwikkeld. Deze layout gebruiken we vervolgens als basis voor de verschillende pagina’s van de website. Hierdoor is de basis waar vanuit gewerkt wordt steeds hetzelfde maar zal deze door de wisslende content worden gepersonaliseerd zijn voor iedere doelgroep.

Welcome to the jungle

Positionering

De aap is onderdeel van de nieuwe visuele identiteit van Unique Mode. Dit hebben wij aangegrepen om deze jungle vibe op een subtiele manier door te voeren in het nieuwe webdesign. Met kreten als “Welcome to the jungle”,”It’s a jungle out there” & “Go banana’s”  trekken we de aandacht.

We positioneren de stelling dat het soms lastig is tussen al het mode geweld om iets te vinden waar je blij van wordt! Het team van Unique neemt je mee door deze mode jungle met als einddoel jou te zien shinen in je nieuwe outfit.

Webdesign

Interactief

Om de doelgroep aan te spreken hebben we kleine animaties in het design verwerkt. Op deze manier komt de website meteen tot leven. De bezoeker wordt aan de hand meegenomen op deze reis door de jungle.

Het bananen blad is een terugkerend element in het webdesign en wordt ook breder ingezet in bijvoorbeeld insta, facebook en blog posts.

Content creatie

Om de plaatsing van nieuwe content in goede banen te leiden hebben we de instagram account rechtstreeks gekoppeld aan de website. Dit betekent dat deze posts automatisch op de site verschijnen. Hierdoor oogt de site altijd up-to-date wanneer iemand terugkomt voor een herhaal bezoek.

Verder is het team van Unique volop bezig met het creëren van nieuwe content. Zo is er een mogelijkheid om je aan te melden voor de nieuwsbrief, worden er blogs geschreven en filmpjes gemaakt.

Benieuwd naar jouw unieke recept?

BAKKIE DOEN?!